Rally igen

Nu har jag tävlat i rally igen. Den här gången var det en riktig tävling. Matte sa att nu var det bäst att jag visade mig från min allra bästa sida. Och det tyckte jag faktiskt att jag gjorde. Det började med att att matte skulle busvissla på alla andra mattar o hussar för att gå banvandring. Nu är det så att matte lärt mig att när hon visslar så ska jag komma omedelbart bums -och det gjorde jag, fort som bara den för hon hade LÄMNAT mig aldeles ensam vid bilen.  Jag gillar verkligen inte när hon går ifrån mig. Då protesterar jag högljutt så när hon visslade tog jag det på allvar och for iväg med en sådan fart så att kopplet gick av. Gissa om folket var imponerade. Jaja, nu var kopplet av så matte fick ta "skogskopplet" Ett sådant där självlysande som vi har som reservkoppel. När det var dags för oss att tävla tänkte jag "undrar om jag ska hjälpa matte att hålla i kopplet", och det gjorde jag. Jag tog bestämt kopplet i munnen och släppte det bara två gånger under hela banan eftersom jag var tvungen att lukta på ett par ställen. Efter tävlingen sa matte att nu var det minsann dags att vi börjar på rallykurs - inte vet jag om det är nödvändigt för alla människor runtomkring såg då så glada och jag fick ju till och med applåder så inte vet jag om jag behöver gå kurs. 53 poäng skrapade jag ihop.....


Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Jag ler när jag läser och känner igen dragen. Träffade "Snibban" Kristina Snibb i Härnösand när jag var och tävlade och hon nämnde en krom som var duktig i agility och jag tog för givet att det var er hon pratade om. Jag lät hälsa till er från mig.Ha en skön sommar och lycka till med agiltyn./Ann-Britt.

2011-06-11 @ 12:11:07
URL: http://www.ambran-ambran.blogspot.com/
Postat av: Nilla & Olle Hansson

Vad du är duktig Chili!!!

Du gör ju precis som din matte lärt dig att du ska göra! Och så är du dessutom så hjälpsam och vill hjälpa till att bära kopplet!

Nej, vi tycker då inte att du behöver gå någon kurs!!!



Många kramar från:

Kola, Kalle, Kex, Ture, Nisse och Bambam!

2011-06-14 @ 20:41:25
URL: http://pophams.dinstudio.se
Postat av: Carin o Vilda

Var väl jättebra - 53 poäng!!! Tycker nog att vi kan det här om bara våra mattar förstod vad som skulle göras. De kan väl gå på kurs själva!!! Förut så gillade jag inte platta tunneln men nu tycker jag den är riktigt rolig. Matte säger att jag är riktigt duktig förutom att jag vill hoppa och bita på henne hela tiden. Tycker även att A-hindret och "bron" är riktigt roliga. Däcket försöker jag att springa förbi men jag kan om jag vill. Vi får väl se hur långt det räcker i Säter.

2011-06-17 @ 20:18:23
Postat av: Olle o Nilla

Hej syster Chili.

Tack för hälsningen på vår hemsida.

Visst har vi blivit stora! I morgon ska vi kolla på

agility. Husse har fått för sig att vi ska börja med

det lite på kul bara. Vi får väl se hur det blir med det! Vi börjar med att titta på.

Ture

2011-07-02 @ 18:26:12
Postat av: Doris o Chili

Hahaha - Husse Olle, vaddå lite på kul??? Du ska se att ni snart är fast i agilityträsket. Det är jättekul

2011-07-09 @ 21:48:45
URL: http://kromfohrlandernchili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0