Stugmys o skepp ohoj

Snacka om att jag var trött efter helgens bravader. Vi var ute i stugan och jag hade första tjing på solsängen. Hur det än är - hundudtställning utan hund går inte, alltså är det ju jag som gjort jobbet och hade mest rätt att vila. Husse o matte fick turas om i den andra solsängen
Maatte har fått för sig att det är mysigt att ta "en liten tur med båten" som hon säger. Jag är skeptisk. Kan inte tycka att det är så mysigt om ni frågar mig. Himla ostadigt är det, gungar gör det och halkigt är det att gå i båten. Det är väl rätt OK om jag får sitta i mattes knä och sätta nosen i vädret och lukta på allt som luktar ute på sjön men mysigt....det vette sjutton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0