Länge sedan sist

Lite rapport från sommarnes bravader.
Vi har varit i fjällen - vilken höjdare. Jag utvecklades till en jakthund, blev en riktig tuffing med Kromismått mätt. Jag upptäckte lämmeljaktens tjusning. Ja, jag fick ju aldrig tag på någon men skrämma dem kunde jag. Gissa om de var argsinta de små rackarna, de skrek som bara den, ställde sig på bakbenen och viftade med framtassarna och vem vågar sticka dit nosen då??? Inte jag i alla fall. Sedan höll jag gården fri från ren. Gissa om de var stora. Jag hjälpte husse o matte att jaga väck dem när de kom för nära gården (om de inte var för många, för stora eller för nära). Jaja - jag kanske inte sprang och jagade dem så mycket men jag kunde i alla fall stå på altanen och be dem flytta på sig lite genom att "voffa" lite. Jag har varit till Stockholm också, åkt både tåg o båt. Matte sa att jag var jätteduktig o det tyckte jag med. Vaktavlösningen var spännande - åh vad stora hästarna var och vad det klapprade när farbröderna tågade runt.

Sedan har jag premiärtävlat i agility. Första tävlingen gick kanonbra även om vi diskade oss. Sedan har det varit bara trök - inget roligt alls. Matte tog mig till veterinären som klämde mig i baken o sa att jag hade analsäcksinflammation så nu äter jag medicin som vi hoppas gör att jag blir pigg igen. Det är inge roligt att vara sjuk. Såg att syrran Vilda nästan toppade på Rallytävling - matte säger att vi är ju bara bäst vi Poppisar, Grattis syrran, vilken premiär, kanon.

Kommentarer
Postat av: Carin o Vilda

Vad tuff du har varit som hållit lämlarna från tomten. Förstår att de var lite läskiga. Jag har också lärt mig jaga, satt säkert 200 gäss på stranden. Gissa om det var kul att jaga bort dem. Tråkigt att du varit lite dålig men hoppas att medicinen hjälper så vi kan hjälpas åt att se till att alltid någon Pophamtjej tar hem segrarna!!

2011-08-28 @ 14:09:32
URL: http://kromfohrlandernvilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0