Trött

På måndag ska jag till veterinären - usch!!!! tror jag. Matte har fått för sig att jag är för stillsam för att vara valp. I tisdags var jag med matte på jobbet och då var Bob där. Bob är väääärldens längsta hund med världens längsta öron, han är en JÄTTE Basett. Han är så lång så det har börjat växa ut ett extra revben på just den Basettrasen. Fattar ni hur lång han är??? Ja hur som helst, Bob är jättesnäll men jag ville inte leka med honom. Vi knallade mest omkring och då blev matte lite fundersam och sa att det inte är likt mig. Sedan kände hon o klämde på mig både här o där, hon är ju sjuksyster och ska ha en förklaring på allt. Hon fick nu för sig att jag har lite svullna lymfkörtlar - vad nu det är och därför bär det av till veterinären. Jag ska ta ett blodprov också för att kolla om Rabiesvaccinationen tagit. En sak ska ni veta - blodprovet kommer jag att göra allt för att slippa. Jag kan se på matte hur hon funderar uppe i huvudet över vilken greppteknik hon ska använda vid provtagningen... Hon har även fått för sig att jag äter lite för dåligt - det är bra för nu har hon köpt lammfärs och kokat egen mat, faktiskt inte helt fel. Rapport kommer senare om matte lyckats klura ut något grepp som funkar på mig...

Kommentarer
Postat av: Carin o Vilda

Stackars dig som ska gå och få spruta. Det är klart, om du blivit mycket lugnare än du brukar kanske det är nåt förstås, annars är Vilda också väldigt lugn för att vara "valp". Lite tips till mat... Vi har gått över till Bravo färskfoder och det älskar Vilda. Ligger i djupfrysta burgare och som sagt nu hoppar Vilda av glädje när hon blir erbjuden mat.

2010-06-19 @ 10:55:54
Postat av: Chili o Doris

Ska prova det - Olle o Nilla har också tipsat om det.

2010-06-20 @ 19:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0