Jag är ju bara bäst säger matte..

Diplom o avslutning på Brukshundsklubben. Jag o brorsan var jätteduktiga -- som vanligt. Det höll på att bli tok. Mattes bil har pajat så hon skulle låna husses buss. Två mattar o två Kromisar i framsätet på en buss...inget vidare eftersom ingen av oss vovvar har bälte. Vi lånade Tellus husses "skogsbil" det ni. Vi tog oss skuttandes iväg från gården. Bilen har muskelservo så gissa om matte fick ta i - hon är stark hon!!!!Mitt emellan skuttarna så glömde matte av sig, hon släppte över lite folk på övergångsstället o sedan körde hon mot RÖTT. Hjälp, hon tvärnitade efter rödlysena när hon kom på vad hon gjort så vi satt nästan som frimärken i framrutan allihopa, hmmm.
Bra vá, hade lite svårt att sitta still i "skogsbilen" och likaså när matte skulle gå ifrån mig medan andra levde loppan bredvid mig. På valfritt moment skulle jag skälla på komando och jag har faktiskt bara lärt mig att skälla med små bokstäver än. Matte är i alla fall stol över sin vovve säger hon


Kommentarer
Postat av: Carin o Vilda

Jätte-GRATTIS, vad du är duktig, trots mattes försök att ta sig dit (bra att ni överlevde allihop)!!!

Det där med att skälla på kommando kan inte Vilda alls, hon skäller istället vid tillfällen då hon inte ska skälla.

2010-06-18 @ 10:40:03
Postat av: Olle & Nilla

Du är så duktig och vi är så stolta över dig!

Tänk att du lyckades ta dig dit trots mattes idoga försök att sabba alltihop!!!

Tur att du inte bröt ihop och vägrade ställa upp på lydnaden!!

Du måste verkligen älska din matte jättemycket!

Hälsa snygge Tellus och säg att vi är jättestolta över honom också!

Hans matte Ida är superduktig!

(Det tycker vi att din matte är också)!

2010-06-18 @ 18:19:05
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0