Hur man lurar en matte. Och jo.... jag är en Kromfohrländer

Hör nu upp govänner, för jag antar att även ni har trökiga hussar och mattar som ska vårstöka i trädgården. Jag gillar att vårstöka, men min matte säger att hon sköter grävandet och att jag ska titta på, typ. Haha, alldeles som att jag inte skulle kunna gräva rätt. Jag är världsbäst på att gräva. För att mattar och hussar inte ska komma på en när man gräver, gäller det att välja rätt tillfälle. Tex när de ska göra något där man inte får vara i vägen, typ om de målar eller så. I dag var det en sådan dag.  
1. Välj en plats nära matte, sådär så hon ser dig litegrann, eller hör dig.
2. Ta en pipleksak som du gillar och pip i den så hon tror att du gör just det...ligger och piper, för då blir hon lugn
    och tror att hon har koll på läget....
3. GRÄV, gräv utav bara sjutton mellan pipena. När hon tittar till dig, lägg dig framför hålet, titta på din matte
    med snälla ögon och bit i pipen.
4. När du fått lite storlek på hålet, kan du lägga pipen i hålet. Då kan du både gräva och trycka till pipen med
    jämna mellanrum. HAHA, lätt som en plätt. Lycka till alla smarta kromisar
MIN GROP                         HÄR JOBBAR JAG            PIPEN                        KOMBO, GRÄV O PIP
 
 
Man blir rätt trött av trädgårdsarbete och trots att min matte är lättlurad, så är det helt OK och ta en powernap hos henne
 
Min matte tror inte att jag är en Kromis...Hallo vad skulle jag annars vara. Hon kallar mig alla möjliga saker. Ibland tror hon jag är en piraya, ibland en kamphund. Och idag, det senaste, en sprinter eller duracellkanin som hade gått i spinn. Mattar och hussar,,, jaaa, vad ska man säga??? 
Här är vi, min matte och jag. Matte den lättlurade kallar jag henne.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0