Spårdrottning

Jahapp, då har man fått ännu en utrustning - spårsele. Vad tycker ni?? Visst klär den mig. Matte säger att jag inte bara är söt utan att jag är smart också....Dé ni. Jag har lärt mig spåra. I helgen var hela hundgänget ute i skogen. Mattar o hussar lade spår som bara den. De for som tokar mellan träden. Jag fattade INGENTING när jag fick på mig selen. Matte knallade i väg och jag skulle stanna kvar -- icke då tänkte jag, gjorde några krusiduller och vips hade jag tagit mig ur selen och drog iväg efter matte. Vad ska man spåra för när man har ögon o se med tänkte jag. Ja hur som helst vi gjorde ett nytt försök. Nu spände matte åt selen så jag hade inte en chans att ta mig ur. Hon knallade iväg och dom fegisarna lät mig inte se vart hon tog vägen. Det är tur hon luktar matte för det var ingen konst alls att leta på henne. Bara o köra ner nosen i lingonriset och vips så hittade jag på både henne, lekskinnet och korven på ett bräde. Jobbigt var det ska ni veta men roligt - gissa om jag var trött efter strapatserna.

Kommentarer
Postat av: Carin & Vilda

Vad duktig du är som hittade din matte. Det värsta som kan hända en Kromis är ju när mattar försvinner!!

2010-06-01 @ 11:17:07
Postat av: Chili

Japp, håller med dig - det är himla läskigt

2010-06-01 @ 21:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0