Jag vann!!!!

Jahapp, då har man varit till veterinären o tagit blodprov. Jag sa ju i går att jag minsann skulle ge dem en match - och det gjorde jag. Nu var det inte blodprovet som var farligt utan världens största rakapparat. Hur läskigt som helst ska ni veta. När väl rakningen var avklarad var jag tapper säger matte. Hundsystern var jättesnäll, hon frågade till och med matte om hon klarade av att hålla mig eftersom det skulle komma blod....hahaha, matte som är en människosyster och älskar sprutor o blod. Nu hade ju matte fått för sig att jag inte mår riktigt bra - hon tycker att jag är en ovanligt lugn valp. Hon har fått för sig att jag kan ha urinvägsinfektion för att jag skvätter ute, eller att jag har ont i halsen för att hon känner lymfknutorna. Hur som helst, ni skulle sett Matte i morse. När hon "tassade" efter mig o skulle ta urinprov. Hahaha jag knep som bara den vilket innebar att jag fick mig en rejäl morgonpromenad medans matte tassade efter med lilla provtagningsfatet. Veterinären kollade i alla fall upp mig ordentligt och jag är FRISK. Han sa att det nog var löpningen o skendräktigheten som gjorde mig lite slö o dålig att äta. Man kan ju se det så här också - JAG HAR VUNNIT...Matte kokar nu lammkött åt mig, mums, jättegott och i morgon ska hon åka o köpa BRAVO hundmat och närmaste återförsäljare finns ca. 8 mil härifrån. Min matte måste nog gilla mig jättemycket.

Kommentarer
Postat av: Olle & Nilla

Vad skönt att du inte var sjuk!

Du kanske bara har lurat matte lite för att få all god mat!?!?

Du verkar ju vara väldigt smart!

Ture ska ta sitt blodprov i juli.

Men han gillar sin mat jättemycket så han brukar inte bry sig om vad veterinären gör!

2010-06-22 @ 08:18:21
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Carin o Vilda

Vad skönt att du är frisk, men det förde ju lite gott med sig i alla fall (maten). Vilda är skendräktig, tog sin nya "Flappy" som valp, bar omkring den överallt, gnällande. Ville inte gå ut på promenad på morgonen om hon var tvungen att lämna sin valp. Nu ligger "valpen" undanstoppad i en låda och Vilda mår bra men kanske inte lika matglad som tidigare.

2010-06-22 @ 10:49:39
Postat av: Ambran

Skönt att det inte var något fel på lilla Chili. Ha en skön och trevlig sommar./Ann-Britt.

2010-06-22 @ 15:44:01
URL: http://ambran-ambran.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0