Läskigt värre...

I går var vi med om något riktigt otäckt Brorsan, matte o jag skulle ut i värsta skogen på en kvällspromenad. Efter bara en liten stund kände vi av något jätteläskigt - tror nog att varken brorsan o jag blivit så rädda någon gång. Vi skällde som bara den men inte lyckades vi skrämma vad det nu var. Jag lade benen på ryggen o sprang som en tok mot bilen o Tellus sprang till matte. Nu ville ju inte jag vara någon fegis så trots att jag var så rädd så sprang jag tillbaka till matte o Tellus. Med svansen mellan benen, raggade vi så vi såg ut som batterikatter och skällandes hade matte fullt sjå o hålla rätt på oss. I ögonvrån såg sedan matte baken på något brunt djur som vankade in i skogen. DÅ BLEV ÄVEN MATTE RÄDD - det var nog en björn sa hon. Nu har matte lovat att hon ska tuta hejvilt på väg in i skogen så att alla otäcka djur hinner gömma sig.

Kommentarer
Postat av: Carin o Vilda

Fy, vilka läskiga djur ni har i Dalarna. Förstår om ni blev rädda. Här har vi mest rådjur som hoppar runt oss när vi går ut, det är knappt så Vilda reagerar längre. Vi har också simmande snokar som konkurrerar om Vildas badställe. Hon har som tur är inte sett dem simma ännu (bara matte), tror väl i så fall att det är en pinne på rymmen

2010-07-16 @ 18:03:10
Postat av: Olle & Nilla

Oj, vilken upplevelse ni fick!

Ni får nog ta med Tellus gammelhusse för han har väl bössa och kan skrämma iväg "vaddetnuvar"!!!!!

Hoppas ni har lugnat ner er nu!



Kalle, Kola, Ture och Kex.

2010-07-21 @ 07:56:53
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: kerstin

Ni måste vara försiktiga om er, kanske inget att leka med...

Tur att man ingen hund har så man "måste" ut i skog & mark...

Kramar till er

2010-07-22 @ 10:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0