Bondhund

I dag har varit en annorlunda dag. Jag har varit på en bondgård. Snacka om att bondkatter är kaxiga. Här i stan drar de järnet när man jagar dem men på landet rör de sig inte ur fläcken. Hur jag än försökte få fart på katta så satt hon kvar. Jaha - efter katten så skulle vi ut i lagården sa matte. Åh fyyy vad stora kossor och tjurar det fanns där - de var bra läskiga men efter en stund så vågade jag mig ända fram till monstertjuren Roger. Sedan bar det av till fårhuset, där fanns massor med får, både stora o små. Gårdens hundar - terriern Henry, labben Morran och bassetten Bob knallade oberörda in till fåren, hu vad läskigt. Jag ställde mig o skällde ut fåren en stund men inte blev de rädda för mig heller och man vill ju inte vara någon fegis, så det var bara att ta ett djupt andetag och hoppa in till dem. Jisses vad modig jag var "om jag får säga det själv". I fårstallet fanns det små små "hundmatkulor" trodde jag men matte sa att det fårskit. Gott var det i alla fall. Jaja det var i alla fall ett himla kul ställe - dit åker vi nog fler gånger. När vi kom hem var det mindre kul må jag säga, det blev andra badet på två dagar. Nog är väl det överdrivet tycker jag. Vadå lukta lagård, det är väl inte hela världen eller...

Kommentarer
Postat av: Carin o Vilda

Jag tycker du är jättemodig. Tror inte att jag gått in till kossorna eller fåren. Har sett får i en hage, och skällde o ylade åt dem men de bara tittade på mig. Däremot har vi samma smak när det gäller kulorna de lämnar efter sig, mycket godare än kulorna jag får i matskålen. Du skulle lukta på Brutus, han luktar alltid häst så det där med bad var onödigt tycker jag också/Vilda

2010-04-06 @ 17:08:35
Postat av: Olle & Nilla

Hej Syrran!

Jag förstår inte vad du och Vilda pratar om

för små kulor?

När jag går in i hästhagen så hittar jag bara

jättestora bollar som smakar jättesmaskigt!!

Men inga små!!!!



Kramar från brorsan Ture.

2010-04-06 @ 20:19:01
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Syrran Chili

Tips - prova fårhagen, ser ut som hundmat....

2010-04-07 @ 19:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0