Tomt och kallt men många varma minnen.

Vardagen kommer så sakta smygande och det som först kändes overkligt bekräftas nu dagligen, du kommer inte tillbaka. Inget mer tassande i trappen, inga skogutflykter, inga mer mysstunder i soffan, ingen bedjande blick som säger "ska vi göra nåt? Tomt och tyst. Jag frossar i foton som jag fått av vänner, minns våra sista tävlingar, uppvisningen i Husby i början på september, hur roligt vi hade, vår sista skogspromenad med din älskade brorsa, Tellus. I lördags skulle vi ha debuterat i klass två, agility. Vi var redo nu, men det blev aldrig någon debut för oss. Nästa vecka skulle vi prova på viltspår, vi hade så mycket kvar att göra vi två. Jag är dig oändligt tacksam för allt du gett mig. Du har lärt mig massor, gett mig många nya vänner och varit en fantastisk vän och följeslagare. Tack Chili för att du funnit i mitt liv och allt du varit, och gett mig. Jag vet att någon som älskade dig tog emot dig där du nu är. 
 
        
Full fart på Agilityuppvisningen i början av september, du gav järnet.
 
 
Lite Rally,
Nosarbete med finfin markering. Vi har inte tränat på hela sommaren, men återigen fixade du det.
 
Vår sista tävling och vår sista dag tillsammans. Blöta, trötta, frusna men sååå duktiga och tappra i blötan vi var, du och jag.
 
 
   
 
     

Kommentarer
Postat av: Jill Blomgren

Jag är så otroligt ledsen för din skull. Att mista sin hund i en olycka så oförberett måste vara hemskt. Hoppas du med tiden vill skaffa en ny hund för det mildrar sorgen. Jag vet av egna erfarenheter.

Svar: Tack Jilla. Ja, hela denna tid har varit en mardröm. Enda positiva är att pappa klarade sig. Att en hund blir påkörd, kopplad, tajt vid sin förare och dessutom inte på vägen låter helt overkligt. Nu håller jag alla tummar för att vi får en till liten kromis i familjen inom en inte allt för lång framtid/kram
None None

2014-10-07 @ 12:36:19
URL: http://abyfjorden.se
Postat av: annsofie hjalmarsson

Sitter och läser bloggen, fy så ledsen jag blir.Tänker på dig och din familj som måste haft en ledsam tid!

2014-11-05 @ 16:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0