Äventyr eller inte!

Japp - nu har jag varit ute på äventyr ska ni vet. Matte har fått för sig att jag ska göra tester för att kanske träna med räddningshundarna. Hahaha, tänkte jag - vi får väl de hur det blir med det. Jaja, jag följde med, för jag vill ju inte att matte ska åka någonstans utan mig. Första träningen var på Räddningstjänstens träningscenter. Där var det ett helt gäng med hundar som skulle träna. Vi fick gå in i ruiner, krypa i rör, gå bana i becksvart mörker och klättra i gallertrapp. Lite läskigt men spännande tyckte jag - utom gallertrappen. Hallå, man ser ju rakt igenom trappen och hur läskigt är inte det. Så där lade jag faktiskt in om ett veto. Matte tyckte i alla fall att jag var jätteduktig o det tyckte faktiskt jag också. Men matte - hahaha, ni skulle sett hur hon såg ut när hon skulle hoppa upp i en tågvagn, tror ni hon kom upp?? NEJNEJNEJ, inte en chans. Där hängde hon o dinglade o sparkade med benen men upp kom hon inte, så är det någon som behöver träna så är det hon. Jaja, vi fick i alla fall fortsätta banan, in i en svart container där det låg staplade lastpallar som var lite vickliga och vi skulle över och vad tror ni matte gjorde???? Hon ramlade naturligvis ner och såg jättekonstig ut när hon låg där på det sotiga golvet och kved. Ja nu var det ju jag som skulle träna så jag trippade över trallberget med tränarna och en påse köttbullar och klarade utmaningen galant utan matte - det ni. När jag kom ut så var matte alldeles vit i ansiktet och surrade något om ett luxerat knä och nu hoppar hon omkring på kryckor. Vi får väl se hur det går med Räddninghundskarriären, om den slutar lika snabbt som den började... Ha det gott, i helgen ska jag jaga Påskhare.

Kommentarer
Postat av: Olle

Heja Chili!!! Trappen fixar du så småningom. Matte behöver verkligen en räddningshund!!

2012-04-05 @ 17:42:40
Postat av: Chili

Japp - nog behöver matte en räddningshund allt, och rullstol och kryckor och kompass och jag vet inte allt. Och det är rätt Olle, gallertrappen tar jag bara den inte är för hög. Glad Påsk på dej o alla fyrbenta - såg att Kexet är en liten Lejonmamma. Skulle jag också vara om jag hade 4 babysar att vakta..

2012-04-07 @ 19:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0