1 år i dag

. Nu har jag och mina syskon fyllt 1 år - vi är stora! Jag har kalasat på köttfärstårta garnerad med kassler och varit och lekt med älsklingsbrorsan Tellus.
Min husse och matte har varit på semester. Inget vidare tyckte jag. För att vara säker på att inte lillmatte också skulle försvinna var jag tvungen att sova ovanpå henne - och vet ni vad, det funkade. Hon försvann minsann inte.
Jag har blivit lite tuff också....jag jagar katter utav bara den. Lillmatte var gaaalen mer än en gång. En gång fick jag jaga grannkatten jättelänge och det var jättekul. Vi drog gärnet över muren, först katten sedan jag, fortsatte ett par vändor på gatan, ner i däljan bakom huset innan kattrackaren skrikande äntligen klättra upp i ett träd så jag kunde springa hem till lillmatte igen. Hon var inte glad.
Gillar inte att borsta tänderna - en Dentastix i stället är inte helt fel.


Kommentarer
Postat av: Carin o Vilda

Det där låter jättekul tycker jag. Har inte fått chansen än men jag har nog sett dem, katterna... Min matte påstår att jag är inne i nåt 1-års-trots, finns det sånt?? Emma har varit ute med mig och också kommit hem och varit gaaalen... Vill ju bara springa lite och slå dövörat till.

Grattis på oss!!!

2010-07-01 @ 23:05:22
Postat av: Olle & Nilla

Det är en fin ålder nu. Själv håller jag mej ganska lugn ännu. Har fortfarande inte lärt mej att lyfta på benet när jag kissar, och kommer snällt när någon ropar på mej. Jag gissar att jag har mitt roliga kvar.



Ture

2010-07-03 @ 10:32:04
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0