Pillervovve????

I dag har varit en förskräcklig dag. Chili har varit med mig på jobbet och ni vet ju hur valpar är. Äter på ALLT. Hade inte den lilla räkan hittat tabletter och kom knallandes med ett piller i  munnen som hon spottade ut framför fötterna på mig. Jaja, nog har jag skämtat om att hon ska bli narkotikahund men inte genom att knapra piller. Ja nu var den stora frågan - hade hon tagit sig något piller eller inte - ja inte våga då jag chansa. In med hunden i bilen, på med blåljusen och iväg till närmaste veterinär och inom 15 minuter spydde hon som en räv. TACK TACK TACK snälla veterinär Sören. På med plasthandskar och mycket noggrann genomgånga av "uppkastningarna" och tack och lov - inget piller. Eftermiddagen har varit tuff, Chili har mått som hon "förtjänar", trött och medtagen av den tuffa behandlingen men framåt kvällen var hon sig lik igen. Ja detta var en skräckens dag som varken jag eller Chili vill vara med om igen

Kommentarer
Postat av: Emma & Brutus

Ja usch och fy, det är inte skoj!

Det har hänt oss ett antal gånger (så är det när man har en hund som medicineras och därmed är dödshungrig för jämnan...). Vi tänker precis som du, hellre veterinär en gång för mycket och lite apomorfin dör de ju inte av.



/Emma & Brutus

2010-01-11 @ 21:31:48
Postat av: Olle & Nilla

Hej!

Vilken tur att det gick bra!!!

Det är tur att du arbetar på ett behandlingshem i fall att hon tar sig ett återfall!!!!

Skämt åsido, valpar äter ALLT tyvärr!

Ju onyttigare desto godare!



Krama Chili från oss!

Nilla & Olle

2010-01-12 @ 11:34:11
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Carin&Vilda

Stackars er, men skönt att det gick bra. Tänk om dom kunde få i sig all mat med lika stor förtjusning som de äter allt annat (o)ätbart.



2010-01-12 @ 13:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0