Äventyrens vecka

Den här veckan har det hänt massor. Snön har försvunnit och det har kommit ny snö som har försvunnit. Matte säger att hon blir "tokig" eftersom det aldrig blir vår o varmt någon gång. Den här veckan har också varit hemsk. Jag har fått tvätta tassarna nästan vaje dag. Det gillar jag INTE. Likaså har jag fått borsta tänderna flera gånger och inte nog med det...jag har blivit borstad så många gånger (2 gånger på en vecka) så jag är glad att jag har någon päls  kvar. Tokiga påhitt hon har den där matte. Vad mer har  hänt - jo jag har varit i skogen o hjälpt husse att dra ris på endurobanan. Gissa om jag tog i. När vi jobbade som bäst kom det ut en otäck gubbe ur skogen. Han var stor, brandgul på huvudet och hade ett stor vapen i handen - snacka om att jag blev rädd - livrädd ska ni veta. Nu är ju jag en kromis så naturligtvis fattade jag ganska snabbt att det var husse men lite läskig var han i alla fall.
I dag har jag varit på utställning. Jösses vad hundar det var där.  När vi kom in först så tappade jag hakan totalt - det bara kryllade av hundar, har aldrig sett så många på en gång. Matte sa att jag var jätteduktig som inte slogs med någon. Nu är ju jag en kromis - en cool sådan som inte gillar att slåss. Jag träffade tre kromisar till, de var jätteroliga och vi busade jättemycket. Kul med nya kompisara. Ja nu undrar ni väl hur det gick...Jo det gick bra, domar damen tyckte jag var fin. Hon klämde på mig o titta på tänderna - tur att jag borstade dem i morse. Lite svårt hade jag för att stå. Jag ville ju visa att jag har lärt mig "sitt" men matte ville bara att jag skulle stå. Jag hade lite svårt att koncentrera mig eftersom mina kompisar sprang före mig och jag ville ju fortsätta leka. Ja hur som helst, 1,1,1 blev det, öronen satt där de skulle o matte var glad.

Sliter hund i endurospåret. Allt för att husse ska kunna åka på sin "moppe" utan o köra fast



Häs står jag på span. Jag vaktar gatan....
Härr är vi - vi fyra, det är jag längst till vanster


Jag måste säga att jag gillar de här brudarna


Kommentarer
Postat av: Carin & Vilda

Vad mycket tokigt mattar hittar på. Förstår inte varför, sen säger dom att man är det finaste vad som än händer. Helt onödigt att gå igenom tass-tvätt, tandborstning och borstning. Men ett jättestort Grattis till dig, du var jätteduktig. Att arbeta i skogen förstår jag är ganska jobbigt också, man har mycket att stå i när man är en kromis.

Tror att vi skulle ha riktigt roligt om vi fick träffas och leka.



Vilda o matte Carin

2010-04-24 @ 19:40:41
Postat av: Olle & Nilla

JÄTTEGRATTIS Chili och matte Doris!

Ni är sååå duktiga!!!

Vi är jättestolta över er!



Mamma Kola, Pappa Kalle, Brorsan Ture Och Busiga Kex!

Matte och husse hälsar och grattar också!

2010-04-24 @ 21:12:36
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Anki Friberg

Hej på er,

Det var jättekul att träffa er i lördags.

Chili är jättesöt och var ju hur duktig som helst fast det var första gången. GRATTIS igen!!

Hoppas vi ses framöver,

Anki & Hedda

2010-04-26 @ 18:20:21
Postat av: Chili o Doris

Tack själv Anki för ditt stöd - nu kommer vi och ligga i o träna så att Chili kan stå till nästa gång. Och GRATTIS tll er också, till Championatet.

2010-04-26 @ 21:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0